23 Kasım 2011 Çarşamba

Oyun Nasıl Yapılır?

Bu soruyu çok defa aldım.(Genelde arkadaşlarımdan) Bende burda yanıtlayayım dedim.
Öncelikle oyununuz kaliteli olsun istiyorsanız ( Call Of Duty veya GTA gibi) hele birde yeni başlayacaksanız,sadece oyun yapımına başlamanız için bile en az 3-4 yılınız var. Çünkü şak diye oyun yapılmıyor maalesef.

Evet bazı oyunları 1-2 günde yapabilirsiniz ama bu oyun Pong'tan öteye gidemez (PONG: Dünyada yapılan ilk oyun)

 Oyun yapımına başlamadan önce oyunlarınızın 2D veya 3D olmasına karar vermelisiniz (Gözlüklü 3D gibi değil)
Benim tavsiyem önce 2D'den başlamanız.Ama eğer ben 2D istemiyorum 3D'den başlayacağım derseniz önce kendi oyun motorunuzu yazmalısınız. Eğer ben hazırda bulunan bir oyun motorunu kullanacağım derseniz, bu adımları geçin.

1-) Bir Programlama Dili Öğrenin. 
Şuan pek çok programlama dili vardır. Ama size tavsiyem ( tabii en iyi kaliteyi istiyorsanız) C++ dilini öğrenmeniz.
Çünkü bu dil bence en iyisidir. Aynı zamanda en zorlarındana biridir. Herrşey kodlarla yapılır.Ama kodları yazıncada istediğinizi yapmakta serbestsiniz !

2-) DirectX veya OpenGL öğrenin.
DirectX ve OpenGL kendi programlarınızı oluşturabileceğiniz API'lerdir. Ama bunların arasından benim tavsiyem DirectX'dir. Nedenmi?

(Bu kısım alıntıdır)
ARTILARI

- Yüksek Performans : Yapılan testlerde Windows üzerinde DirectX, OpengGL ye göre daha yüksek performans verir.
- Grafik Kalitesi : DirectX 10 çıkana kadar OpenGL öndeydi. Ama DirectX 10 ile fark kapandı. DirectX 11 ile artık DirectX önde.
- Microsoft Desteği : DirectX, microsoft ürünü olduğu için yaptığınız oyuna microsoft destek verir. Sponsor sıkıntısı daha az olur.
- Xbox : Xbox ( DirectXbox kısaltması ) DirectX destekler ve kodlarınız aynen Xbox üzerinde çalışır.
- Yardımcı Öğeler : DirectX, içerisinde DirectShow, DirectSound, DirectInput, ... bir sürü öğe içerir. Bunlar işlemleri direk donanım üzerinden yaptığı için hız kazanmanızı sağlar. Elbette bunları kullanmak zorunda değilsinz. Diğer alternetifleri de DirectX ile kullanabilirsiniz.

EKSİLERİ

- Platform azlığı : DirectX, hazır olarak Linux, Machintosh, IOS gibi sistemlerle uyumlu değildir. Linux üzerinde "Wine" programı ile çalıştırılır, Mac. üzerinde de BootCamp ile windows kurularak çalıştırılır. Android, Symbian gibi mobil sistemlerle uyumlu değildir. ama Windows mobile ile uyumludur.
- XP : Şu anki en hızlı Windows sistemi olan XP, DirectX 10 ve DirectX 11 tarafından desteklenmemektedir.
- Zorluk : DirectX, bir çok donanımsal seçeneğe müdahale etmenize sebep izin verir. Ancak bu artı bir özellikken yeni başlayanlar için eksi bir özelliktir. Çünkü ayar girmek zorundasınız ve dolayısı ile bu ayarları bilmek zorundasınız.
( Burdan Sonrası benim Yazımdır.)

NOT: DirectX bir oyun motoru değildir. Oyun Motorları DirectX ile yapılır.

3-) Oyun Motorunuzu Yazmaya Başlayın
Evet bu kısım bence en zor kısım. Çünkü oyun motorunun yapılması için çook uzun süreler gereklidir.


Evet. Oyun Motorunuzu yazdınız veya hazır olan bir motoru yüklediniz.Şimdi işin en eğlenceli kısmı başlıyor.Oyununuzu yapmaya başlamak.

AMA DİKKAT !
Oyununuzu yapmaya hemen kalkışmayın,Öncelikle;

1-) Bir A4 Kağıdına oyununuzun senaryosunu yazın.
Oyunun senaryosunu yazmak sizin için bir artıdır. Çünkü oyununuzu belli bir plan üzerinde yaparsınız.

2-)Oyununuzu planlayın
Oyununuzun her bölümünü teek teek en küçük objeye kadar resmedin. Bu da sizin için büyük bir artıdır.Çünkü oyununuzu yaparken herşey için tek tek düşünmez,vakit kaybetmezsiniz.


Oyununuzu yapmaya başladıktan sonra tek bir madde var. 

ASLA YILMAYIN!
Oyununuzu yaparken en ufak bir yanlış bile oyununuzun tüm sisteminin çökmesine neden olabilir. Bundan dolayı çok üzülür oyun yapımcılığını bırakmanıza bile neden olabilir. Asla pes etmeyin ve sonunda oyununuzu oynuycak kişileri düşünün ...

Ve bu yazıda burada bitsin 
                                           Yazıyı Yazan: KORNSE STUDIOS CEO